Elektriciteit (A)
"Hoog tijd voor elektriciteit!"
PROFIEL
- Je hebt een Handen-uit de-mouwen mentaliteit en bent handig
- Je hebt een voorkeur voor praktijk(ervaring) boven theoretische lessen
- Je maakt/herstelt graag dingen
- Je kan zelfstandig werken en verantwoordelijkheid nemen
Elektriciteit is een technisch-praktische studierichting in de arbeidsmarktfinaliteit. Je denkt in functie van de realisatie en ontwikkelt technisch-operationele vaardigheden in huishoudelijke en niet-huishoudelijke elektrische installaties, elektropneumatica, (de)montagetechnieken, sanitaire installatietechnieken en onderhoudstechnieken in een context van voertuigen.
Zo kan je in de tweede graad ontdekken waar je interesse en talent ligt én leggen we de basis om in de derde graad, in onze school, jouw talent verder te ontwikkelen als koeltechnicus in de richting Koeltechnieken, als elektrotechnisch installateur in de richting Elektrische Installaties of als onderhoudsmecanicien personenwagens en lichte bedrijfsvoertuigen in de richting Onderhoudsmechanica Auto.
LESSENTABEL
ELEKTRICITEIT | ||
3de | 4de | |
Algemene Vakken | 13 | 13 |
Godsdienst | 2 | 2 |
Lichamelijke Opvoeding | 2 | 2 |
Engels | 2 | 2 |
PAV+* | 7 | 7 |
Richtingspecifiek | 17 | 17 |
Realisaties Elektriciteit | 17 | 17 |
Life Skills | 2 | 2 |
Life skills | 2 | 2 |
TOTAAL | 32 | 32 |
*PAV+ = Wiskunde + MAVO + Nederlands
Leerlingen die vanaf het 3de jaar reeds hun toekomst in de autowereld zien, kiezen meteen voor de optie Elektriciteit-Auto.
Je volgt dan nog steeds de leerstof van basiselektriciteit, maar in een voertuigenomgeving.
ELEKTRICITEIT-AUTO | ||
3de | 4de | |
Algemene Vakken | 13 | 13 |
Godsdienst | 2 | 2 |
Lichamelijke Opvoeding | 2 | 2 |
Engels | 2 | 2 |
PAV+* | 7 | 7 |
Richtingspecifiek | 17 | 17 |
Realisaties Elektriciteit in een 'voertuigenomgeving' | 17 | 17 |
Life Skills | 2 | 2 |
Life Skills | 2 | 2 |
TOTAAL | 32 | 32 |
*PAV+ = Wiskunde + MAVO + Nederlands
IN BEELD
LIFE SKILLS
Samen met je klasgenoten werk je actief aan het versterken van de band tussen jullie en het ontwikkelen van sociaal-relationele vaardigheden, wat essentieel is voor burgerzin. We streven ernaar om je perspectief op de wereld te verbreden, zodat je een dieper begrip krijgt van de maatschappij waarin we leven.
De nadruk ligt op het bevorderen van een positieve groepsdynamiek, waardoor een stimulerende leer- en leefomgeving ontstaat, waarin iedereen zichzelf kan blijven. We moedigen je aan om jezelf beter te leren kennen en te ontwikkelen, terwijl je tegelijkertijd de ruimte krijgt om je eigen identiteit te behouden, zelfs te midden van groepsdruk.