Onthaal, organisatie en sales (A)
"Klanttevredenheid begint bij een warm onthaal"
Onthaal, organisatie en sales is een praktische studierichting in de arbeidsmarktfinaliteit. Ze biedt inzicht in de werking van ondernemingen en is gericht op het ontwikkelen van competenties met betrekking tot onthaal- en verkoopactiviteiten. Aandacht voor communicatieve en sociale vaardigheden is essentieel in functie van een professionele communicatie met bezoekers en klanten. Het verwerven van digitale competenties kadert in de bedrijfsgerichte component vermits de goederen-, documenten-en informatiestroom in sterke mate gedigitaliseerd zijn.
Profiel
- Je leert concrete situaties die passen bij het studiedomein en de studierichting Onthaal,
- Je combineert praktijk met basis-theoretische kennis.
- Je leert zelfstandig werken en effectieve acties ondernemen om uitdagingen op te lossen.
- Je bent communicatief en sociaal vaardig voor professionele communicatie met bezoekers en klanten en je versterkt je in digitale vaardigheden voor administratieve taken.
- Je ontwikkelt logistieke en commerciële vaardigheden ter ondersteuning van verkoopactiviteiten in een winkelomgeving.
En daarna?
Na je opleiding ben je dan ook klaar voor een job op de arbeidsmarkt of een graduaatsopleiding binnen hetzelfde interessegebied.
Lessentabel
Onthaal, organisatie en sales | ||
| 5de | 6de |
Algemene vorming | 11 | 11 |
Godsdienst | 2 | 2 |
Lichamelijke opvoeding | 2 | 2 |
Project algemene vakken | 7 | 7 |
Domeinspecifieke vakken | 15 | 15 |
Stages | 7 | 7 |
Sales | 4 | 4 |
Onthaal | 4 | 2 |
Project | 2 | |
Moderne talen | 6 | 6 |
Duits | 1 | 1 |
Engels | 3 | 3 |
Frans | 2 | 2 |
TOTAAL | 32 | 32 |