Commerciële organisatie (D/A)
"Marketing en organisatie als één"
Commerciële organisatie is een theoretisch-praktische studierichting in de dubbele finaliteit. Ze biedt inzichten uit de algemene economie en bedrijfswetenschappen. Daarnaast is deze studierichting gericht op het ontwikkelen van competenties met betrekking tot de commerciële en administratieve ondersteuning van het verkoopproces. De leerlingen leren op een professionele manier omgaan met klanten via diverse (online) communicatiekanalen.
Profiel
- Je bent sterk zijn in leren binnen concrete contexten van het studiedomein.
- Je vult praktische kennis aan met theoretische inzichten en (bedrijfs)economische concepten.
- Je kan effectieve handelingen stellen om concrete uitdagingen aan te pakken.
- Je verwerft commerciële en administratieve competenties voor ondersteuning van een verkoopafdeling.
- Je verdiept je in verkoop- en marketingthema's met aandacht voor (snelle) veranderingen in koopgedrag en marketingcommunicatie.
En daarna?
De richting bereidt je voor op een professionele bacheloropleiding.
- Sociale wetenschappen: Handelswetenschappen en Bedrijfskunde, Onderwijs
Lessentabel
Commerciële Organisatie | ||
| 5de | 6de |
Algemene vorming | 7 | 7 |
Aardrijkskunde | 1 | 1 |
Esthetica | 1 | 1 |
Geschiedenis | 1 | 1 |
Godsdienst | 2 | 2 |
Lichamelijke opvoeding | 2 | 2 |
Domeinspecifieke vakken | 13 | 13 |
Economie | 2 | 2 |
Bedrijfsmanagement | 3 | 4 |
Marketing | 5 | 4 |
Project | 2 | 2 |
Digitale skills | 1 | 1 |
Moderne talen | 9 | 9 |
Duits | 1 | 1 |
Engels | 2 | 2 |
Frans | 3 | 3 |
Nederlands | 3 | 3 |
Wetenschappen-wiskunde | 3 | 3 |
Natuurwetenschappen | 1 | 1 |
Wiskunde | 2 | 2 |
TOTAAL | 32 | 32 |